Nieuws & Media

Nieuwsberichten

Girlsday 2016 in de media

Girlsday 2016 is door veel landelijke en regionale pers opgepakt, onder andere het NOS Jeugdjournaal heeft een mooi verslag gemaakt van de kick-off bij de ANWB in Den Haag. Daarnaast is de Telegraaf langs geweest bij een Girlsday-activiteit van Wolter en Dros. Ook heeft Neelie Kroes een mooie blog geschreven over het belang van meisjes in bèta, techniek en ICT.

Meisjes Petrus Canisius College Alkmaar ontdekken techniek JASA Packaging Systems

Meisjes van het Petrus Canisius College uit Alkmaar brachten een bezoek aan Jasa Packaging Systems. TechniekTalent.nu maakt hiervan een mooi videoverslag. 

Girlsday 2016 een groot succes!

Op Girlsday 2016 hebben 10.378 meisjes in het hele land deelgenomen aan verschillende bèta, technische en ICT-activiteiten bij meer dan 300 bedrijven. Bekijk hier de foto's van de kick-off, de video is hier te zien. Graag tot volgend jaar!

Neelie Kroes opent Girlsday 2016 voor 10.000 meisjes

6 april 2016 - Een recordaantal van ruim tienduizend meisjes en meer dan driehonderd bedrijven doen mee aan de zevende editie van Girlsday, dit jaar op donderdag 14 april. Om 10.00 uur geeft StartupDelta Special Envoy Neelie Kroes het startschot in de RAI tijdens de Salesforce World Tour Amsterdam.

Girlsday is een van de activiteiten van VHTO, landelijk expertisebureau meisjes/vrouwen en bèta/techniek, om meisjes in de leeftijd van tien tot vijftien jaar te laten kennismaken met bèta, techniek en ICT. In Nederland kiezen nog steeds te weinig jongeren en vooral te weinig meisjes voor bèta, techniek en ICT. VHTO wil de participatie van meisjes in deze sectoren vergoten lees meer

Pers & Media

Kick-off

VHTO verzorgt de landelijke publiciteit rondom Girlsday en organiseert de officiële en feestelijke kick-off van alle activiteiten die in het kader van Girlsday in Nederland plaatsvinden. De kick-off start op het ANWB Hoofdkantoor in Den Haag. De nieuwe Techniekpact-ambassadeur Ans Hekkenberg en vijf brugklasmeisjes krijgen daar om 8.30 uur een opdracht mee van Directeur Emancipatie bij OCW, Jacqueline Prins. De meisjes mogen in een Tesla richting Amsterdam, terwijl ze onderweg app testen voor duurzaam en veilig rijden. In de RAI tijdens de Salesforce World Tour Amsterdam brengen de reporters verslag uit van hun bevindingen voordat Neelie Kroes Girlsday 2016 op spectaculaire wijze officieel voor geopend verklaart.

Perscontact

Pers is van harte welkom bij de kick-off en andere activiteiten die plaatsvinden in het kader van Girlsday. Voor het bijwonen van een van de activiteiten van Girlsday 2016 of andere persverzoeken kunt u contact opnemen met het Girlsday-team via communicatie@vhto.nl of 020 888 4220.

Persberichten

VHTO verzorgt de landelijke publiciteit rondom Girlsday en stuurt verschillende persberichten uit. Lees hier het laatste persbericht. 

Social media

Twitter mee met #Girlsday2016 en deel en volg alle activiteiten van Girlsday via www.twitter.com/vhtoamsterdam en www.facebook.com/girlsdaynederland