Laatste nieuws

22 juni 2021

Aangenomen resolutie Europees Parlement over de aanpak van genderongelijkheid in STEM

Het Europees Parlement heeft een resolutie aangenomen waarin zij lidstaten en de Commissie oproept om beleid rondom genderongelijkheid om te zetten in concrete en effectieve acties. Alle lidstaten zouden het verhogen van de participatie van vrouwen in bèta/techniek (STEM) moeten opnemen in een zogenaamd ‘gender action plan’. Het gaat hierbij om een combinatie van onder andere interventies in het onderwijs en de promotie van vrouwelijke rolmodellen.

17 juni 2021

Teken de petitie Digitale Geletterdheid

VHTO is de petitie Digitale Geletterdheid gestart met als doel het in het schoolcurriculum te krijgen. Waarom?

 

Ongeveer twee miljoen kinderen zitten vandaag op school. Op een basisschool of in het voortgezet onderwijs. Maar een heel klein deel van deze leerlingen kan rekenen op gestructureerd, regelmatig en toegankelijk onderwijs in digitale vaardigheden.